8:31 AM | Posted in ,
TERSANGAT pedih lukanya..
TERLAMPAU penuh kudisnya..
TERLALU banyak parutnya..

Keadilan dan kebenaran telah kau perbudakkan..
Setan durjana manakah yg merasuk mu..
Tidakkah pernah sekalipun kau pikirkan hati dan perasaan marhaen ini..

Dengan menikam dada setiap kami..
Kau anggap dirimu kesatria perwira dari langit..
Aku tahu, kau terlalu asyik dengan gilamu..
Aku dan kami semua tahu..
Bisakah kebejatan ini murni kembali...?

Hmm..
Betapa aku girang dengan khabar 'kelahiran keadilan' di syahdu petang Hari Ibu itu.. Tapi 'anak keadilan' itu, telah kau penggal jua kepalanya.. Mau ku tanya, apa dosa dia.. ??

Hamba: hanya ini yg mampu aku tulis.. moga penyaki gila H1N1 ini sembuh segera!
~hamba yang fakir disisi Tuhannya~
��

Comments

4 responses to "Hari Ibu - menanti "kelahiran" satu keadilan"

  1. Makcu On May 14, 2009 at 9:24 AM

    diorang tak sedo2 lagi....
    ade yg lebih berKUASA ..

     
  2. hamba On May 14, 2009 at 7:45 PM

    tu la... dah tua kutuk pun masih perangai cam budak2... Ya kita serahkan saja mereka kepada DIA yg SEBAIK-BAIK PERANCANG...

     
  3. Basuh Baju On May 15, 2009 at 9:36 AM

    fuiyyo..kaitkan 3 benda sekaligus dlm satu entry..respek..

     
  4. hamba On May 15, 2009 at 6:29 PM

    @Basuh Baju: fuiyyo.. yeke 3 benda... x perasan pulak... hehehe.. x yah la respek.. saya main tulis jee tu.. ikut hati.. erkk.. mana tau saya pakai spek.. :) hehe..