7:29 AM | Posted in
dunia makin maju.. hidup makin senang..

dengan adanya segala serbi sekeliling kita... ingatkan kita lagi free.. rupanya kita jadik lagi sibuk..

makin banyak nikmat tuhan yang kita dapat.. rupanya kita makin jauh dengan Dia..

cuba kita renungkan..
sekarang banyak menda untuk senangkan kerja kita hari-hari kan??
macam2 ada.. aku amik contoh perkakas dapur je.. macam2 ada kat dapur kita... periuk letrik, dapur gas, peti ais, blender, oven, cerek letrik, dan macam-macam lagik.. TAPI..
Berapa orang yg pandai masak?? dan rajin masak?? (perempuan terutamanya.. jgn mare..).


Orang2 dulu walaupun takde elektrik.. dapat jugak luangkan masa mengaji malam2.
Orang2 dulu walaupun takde jalanraya.. dapat jugak pg masjid.
Orang2 dulu walaupun takde kapal terbang.. dapat jugak pg menuntut ilmu serata tempat.
Orang2 dulu walaupun senjata tak canggih.. tapi lawan penjajah siang malam.
Orang2 dulu walaupun idup susah.. tapi masih mampu nak pakai sopan-sopan.
Orang2 dulu walaupun idup miskin.. tapi xde dapat macam2 penyakit macam hari nie..
Orang2 dulu walaupun duit ciput.. tapi keluarga xde cerai berai cam sekarang..
Orang2 dulu walaupun kerja kuat.. tapi masih ada kmasa buat keluarga..
.................................

yang pasti, segala kemudahan dan kesenangan yg kita ada sekarang nie.. semuanya ujian untuk kita...

Hamba: Takut-takut nnt kita takde alasan nak jawab bila malaikat tanya.. kenapa kita tak jadi HAMBA yg TAAT?. Bimbang sekiranya nikmat yg kita ada sekarang menjadi bala pula buat kita..

Category:
��

Comments

0 responses to "beza kita."