10:28 AM | Posted in ,
SAMBIL-SAMBIL tengah writing sket.. aku try la bukak tv3 kot-kot ada crite besh ke.. ape ke... yang kuar crita 'jgn tido lagi'... layan la kejap... tengah-tengah boring nie... lagipun dia punya guest irfan khairy...ok la...mana tau boleh ada peluang nk cari duit ke ape ke.....

tup-tup ada kluar giliran artis nyanyi.. dia punye guest singer N******A I***S.. ingat dh okeh lah... dulu free hair.. sekarang dgr crita dh bertudung...TAPI....

YA ALLAH...apa nak jadik ngan minah nie!!!

Apo ko jenih tudung niH!! pakai tudung dh sengkat... boleh trima lagi lah... mana tau bru nak belajar bertudung... yang aku Feningnya.... ada ke patut bertudung... TAPI BAHAGIAN DADA DIBIARKAN TERDEDAH!!!... siap boleh nampak Lurah dendam lagk (spt kata seorang sahabat)...

tapi nie la situasi yang kita hadapi sekarng.... bukan artis nie je... ramai lgk artis yg lain.. apa diaorang ingat AURAT nie rambut je ke??? banyak betul fesyen-fesyen yang pakai tudung..TAPI NAMPAK LEHER!!!... NAMPAK P******G!!!

tapi bukan nak ngumpat la... bebudak kat U pun ramai yang cenggini... dah pakai tudung kecik2(ala2 mini gitu).. pastu pakai jeans ketat2... pakai baju plak singkat2 (sampi nmpk pusat)... lengan pendek2... dan macam-macam lagik la... x sanggup aku nak kuar kata yg macam #########.. kalo bebudak cina ke.. aku xlah amik kesah sgt... tapi nie... adik2 n kakak2 SEISLAM dgn aku!!!

aku tulis bukan lh nak ngutuk mereka2... just sbgi panduan kepada org2 lain... supaya jgn buat pekara yg camtu jgak... bukanlah nak suruh diorang pakai baju kurung 24 jam.. pakai purdah... tutup muka... pakai baju itam je.. bagi aku sebagi permulaan cukuplah (acceptable la) kalo diaorang pakai tudung tu.. boleh tutup dada mereka... kalo pakai seluar pun yang longgar sket.. kalo nak pakai t-shirt pilih yg long sleeve...

aku x phm kenapa diaorang pakai camnie (tak tutup betul2).??? someone plez help me! I don't understand!!...

yang aku takut kalo benda nie jadik fitnah kat wanita muslim yang lain.. bahkan islam tu sendiri.... kalo muslimah kat euro, turkey, US n Autralia... berjuang utk benarkan hijab boleh dipakai di U.. tapi sini terbalik plak...

PhotobucketPhotobucket

Salah Siapa??

bkn masa nak tuding jari kt sesapa skrg... bagi aku... nie jugak adalah 'peluang' kepada sahabat-sahabat muslimah sekalian... sekarang la kalian perlu kuatkan dakwah kalian... mainkanlah peranan kalian....

MAAF, kalo saya cakap... jangan lah asyik dengan kelompok ahli2 sejemaah je.... memasing dengan jemaah memasing.. kerja dakwah kena dibuat!!! "SAMPAIKANLAH OLEHMU WALAU SEPOTONG AYAT"..... benar, usrah itu penting... tarbiyyah itu perlu... Tapi untuk apa tarbiyyah tu, kalo bukan untuk amal dan perlaksanaan... "IMAN dan AMAL kena seiring"

Sabda nabi:" Orang yang paling dahsyat siksaannya pada hari kiamat nanti adalah orang alim yang tidak memberi manfaat akan dia oleh ALLAH dengan ilmunya.. (hadis riwayat At-Tabrani fil soghir drp Abu Hurairah).





doaku: YA ALLAH... Berikanlah mereka hidayah ya ALLAH...sesunguhnya tiadalah yang dapat menguniakannya kecuali engkau.. berikanlah kami kekuatan dan tetapkanlah kami dalam jalanMU...

untuk kamu dan aku...



قُلۡ هُوَ ٱللَّهُ أَحَدٌ ... (Say: He is Allah, the One!)
Category: ,
��

Comments

3 responses to "apo lah yg nak jadik...."

  1. Haidar On May 20, 2008 at 6:25 PM

    masha Allah. Tu la hakikat kehidupan umat akhir zaman. Ana yg duk kt UK blaja ni pun naik 'horror' (ala2 bdk2 prmpn kt uni ana) tgk perilaku Muslimah skrg. Wallahu'alam. Ana pun ada family members yg prmpn dan mmg ada gak yg emm... agak 'xfaham dgn konsep HIJAB'. Diorg ingat tutup rambut je. Tugas kita kot nk fahamkn diorg&shbt muslimah yg dh FAHAM konsep HIJAB yg sebenar ikut batasan syarak... Kita buat semua perkara kt dunia utk ALLAH, sebab musabab yg lain2 tu dtg lepas tu... Kita sama2 berdoa pada Allah utk beri hidayah-Nya yg amat berharga kpd kita&family&sahabat kita. Moga Allah thabatkn kita di jalan-Nya yg lurus&benar. Allahumma ameen. ini peringatan utk ana juga.

    inna lillahi wa inna ilahi raji'un.
    sgl puji hanya bg Allah, Tuhan sekalian alam.

    wallahu'alam

     
  2. hamba On May 21, 2008 at 2:30 AM

    to haidar:
    tu la pasal.. sama-sama lah kita saling ingat-meningati.. mungkin diaorang terlupa..
    spt kata seorang penceramah, dalam dakwah kita kena benci kepada kemungkaran yg dibuat seseorg...bukan kepada seseorang yang buat kemungkaran!

     
  3. hamba On May 21, 2008 at 2:42 AM

    oh ya.. haidar nie sape???

    sori nak betulkan satu beda.. kalo boleh jgn guna MashaALLAH... ucaplah Astarfirullah..

    MashaAllah kita ucap bila kita lihat kehebatan Allah taala pada ciptaan-NYA @ kejadian sesuatu..it is used as an expression of respect.

    Silalah melawat lagik ya!