8:20 PM | Posted in

RAMADHAN
kau akan kembali lagi
kembali seperti Ramadhan semalam yang telah berlalu
kembali membawa seribu kegembiraan buat kami
engkaulah tetamu, pujaan hati kami
pasti akan ku sambut mu sepenuh jiwaku

Awalmu Rahmat
apalah erti wujudnya kami di dunia
andai tanpa rahmat-Mu Tuhan yang Maha Kaya
tanpa rahmat-Mu jadilah hamba seorang celaka
tanpa rahmat-Mu jadilah hamba seorang hina
kerna kami hanyalah hamba yang lemah lagi tiada upaya
kerna kerdilnya kami menumpang dihujung bumi yang Kau cipta
telah benarlah semua yang telah nyata
perihal nikmat dan azab siksa
wahai Tuhan, simpangkan kami jauh dari peritnya neraka
wahai Tuhan, nyamankanlah kami dengan senangnya syurga
temukanlah kami dengan Muhammad yang kami cinta
moga terluah segala rindu kami di dalam setiap rongga dada
moga terubat segala kasih yang setia
hanya ini rintahan hamba
kerna kau lebih tahu siapa jujur dan siapa pendusta

Pertengahanmu Pengampunan
kepada siapakah lagi kami akan mengadu
selain kepada-Mu Tuhan kami yang satu
telah kami tinggalkan sekian banyak waktu-waktu
dengan dosa dan kemungkaran yang telah lalu
hati dan jiwa kotor ini rasanya terlalu pilu
bila terkenangkan nasib diri di Masyhar Mu
hanya kurnia dan ehsan Mu yang kami pinta di situ
Ya Allah, tutupkanlah aib kami.. kami sangat malu
Ya Allah, terimalah taubat kami.. hanya pada-Mu kami merayu

Akhirmu Pelepasan Neraka
panasnya bakaran tiada akan henti
membakar diri dan jiwa setiap insani
yang sering derhaka dan mengingkari
aku sering bertanya pada diri sendiri
apakah akan ada pendinding buatku nanti?
di hari aku tidak hiraukan lagi mana kanan dan mana kiri
di saat yang tiada lagi aku kenal siapa disisi,
di waktu yang tiada kutahu siapa wanita dan siapa lelaki
Ya Allah terimalah pengaduan kami ini
apalah kiranya jika Engkau lepaskan kami
dari azab-Mu ini yang tiada terperi


Ya Allah..
Sampaikanlah kami kepada Ramadhan
Jadikanlah Ramadhan kali ini lebih baik dari sebelum ini
Aku berharap Ramadhan esok.. bukan seperti kemarin

Ramadhan,
aku tak pasti
tahun-tahun sebelum ini telah seringkali berlalu
tinggalkan aku dalam ingat dan lupa
aku tak mahu lalai lagi
aku tak mahu kecewa lagi

sampaikanlah kami kepadamu
temukanlalah kami dengan malam al-qadar
benarkanlah hati ini bemunajat kepada Tuhan bersama denganmu Ramadhan
mudah-mudahan dapat kami jadi hamba Tuhan yang bertaqwa

hamba,
21 Syaban 1430H, 12.16am
Serdang, Selangor Darul Ehsan

Hamba: Ya Allah, jadikanlah kami antara hamba-hambaMu yang akan melalui Ar-Raiyan

~hamba yang fakir disisi Tuhannya~
Category:
��

Comments

0 responses to "MENANTIKAN RAMADHAN"