12:39 PM | Posted in ,

Malam nie aku dok layan lagu-lagu nashid drp Hijjaz...Kumpulan yg paling aku minat= Hijjaz...
Banyak lagu diorang ada msj yg bagus2.. .tak terlalu cinta-cintun macam sesetengah kumpulan nashid sekarang....
tengah-tengah aku dok layan lagu2 nie... aku terdengar lagu “debu-debu dosa”....
Aku ulang lagu tu 3-4 kali... aku hayati betul2 lirik dia...Astafirulah.......aku rasa liriknya kena pada batang idung aku sendiri....
Banyak betul dosa aku... macam mana la kalo ALLAH tak ampunkan....
Kadang-kadang aku buat jgak benda yang aku tau salah...
ALLAH kuatkanlh hatiku... agar aku sentiasa mengharapkan engkau lebih daripada yag lain...

Ke arah mana halanya Bagi insan yang terleka
Mengejar nikmat dunia
Bagaikan hidup selamanya
Tak peduli dosa noda
Seksa azab neraka
Hidup jauh dari rahmatNya
Terpedaya pada dunia
Pentas ciptaan manusia
Terlupa pada segala
Mengikut nafsu semata
Membiar syaitan beraja
Di hati dan juga jiwa
Mengejar dunia penuh debu dosa
Teguhkanlah iman dalam diri
Moga dikau akan merasai
Betapa indah nikmat Ilahi
Dan yakin kau akan dirahmati
Harus kau percaya dengan pasti
Dunia tidak kekal abadi
Hanya menguji cekalnya hati
Sebagai khalifah yang sejati
Tak perlu kau meragui
Andai teguh keimananmu
Pasti bahagia menanti
Di akhirat yang abadi

Album: DAMAI Artist: hijjaz

Photobucket

Oh ye... korang suka kumpulan nasyhid apa???
��

Comments

0 responses to "Debu-debu dosa..."